Islandshästar...




Haha, idag har mina hästar blivit skodda. Har ny hovslagare nu, Fredrik heter han och han bor här ute i Frillestad också. Det är ju Louises bror.
Har också precis varit och ridit Kosmita, som tur var gick svullnaden ner vilket är super. Har ju tyvärr inte riktigt hunnit rida han dom senaste dagarna så har bara promenerat lite. Och i någon hage har han ju inte varit än, till helgen ska han äntligen få komma ut. Har tänkt ge lite lugnanade till han så han inte får damp och skadar sig i hagen.
Nu är det typ 1 ½ timme kvar till jag ska börja träna trodde inte jag skulle få så mycket tid över.
Imorgon är det fredag, som man längtar efter den dagen varje vecka det är helt sjukt. Blir att slappa med familjen och joachim och titta på let´s dance typ.

HAHA just det, höll ju till och med på att glömma min rubrik. Islandshästarn... Tyvärr men vad finns det att säga om dom, säkert helt underbara hästar det med, men en som inte tyckte om dom var Kosmita han blev vildare än vad han brukar vara hoppa runt och blev rädd för den varje gång den sprang förbi han (tror den tölta men jag är fan inte så bra på sånt) HAHAHA o ja fick damp på han för ja tyckte han kunde vara lite lugn iaf men inte det nej. Och nog för att han ska sättas igång men skena runder som han gjorde är kanske inte speceillt bra. men men sånt är livet. som tur var sa hon att hon kunde gå eftersom han var så rädd. HAHA men men, dagens i-landsproblem är det nog, hoppas hon inte är där fler gånger när jag rider. Kan tänka mig att Multie också hade fått damp, han e ju lite rädd för allting just nu eftersom mongohunden skrämmer livet av han varje gång jag är ute med han.

Nu ska jag nog sticka ut en sväng i stallet kanske, eller blir det surfa lite efter kläder. Håller ju på att bli tosig så shopping sugen jag är.

Funderar fresten på att ta  mig och Joachim till Paris eller London?  Eller har ni något annat förslag?


London har ju sitt London Eye, sist jag var där åkte jag den när det var ljust, kan tänka mig att det är mycket mysigare på kvällen ju. På tal om London Eye läste jag i Metro tror jag det var idag att Göteborg ska få en mini London Eye som är 60 meter hög, kan ju bli spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0